Οδηγός Ασφάλισης Διαφημιστικών Εταιριών - Νίκος Γεωργόπουλος

21/10/2025 16:39

Ως ειδικοί στην ασφάλιση ψηφιακών κινδύνων, αντιλαμβανόμαστε ότι ο κλάδος της διαφήμισης (Advertising) δεν αποτελεί απλώς μια υποστηρικτική λειτουργία, αλλά έναν κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Με την παγκόσμια αγορά να φτάνει τα £816 δισεκατομμύρια το 2025 και πάνω από 2 εκατομμύρια διαφημιστικές εταιρείες να δραστηριοποιούνται, η έκθεση σε κινδύνους είναι τεράστια. Το 84% των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί διαφημιστικές εταιρείες, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της εξειδικευμένης ασφαλιστικής λύσης (Media Insurance).

Η διαχείριση του κινδύνου στον τομέα της διαφήμισης καλύπτει ένα ευρύ φάσμα κάθετων αγορών, όπως η Broadcast, η Print, η Experiential, το Digital, οι υπηρεσίες Influencer, τα Podcasts, ο Αθλητισμός (Sports) και το Creative περιεχόμενο. O ρόλος του συμβούλου είναι να κατανοήσει τους κινδύνους που πρέπει να διαχειριστεί μια διαφημιστική εταιρία και να δημιουργήσει το κατάλληλο ασφαλιστικό πρόγραμμα για την καλύτερη διαχείριση του κινδύνου.

Οι Τρεις Κρισιμότεροι Κίνδυνοι

Οι αξιώσεις που σχετίζονται με τη διαφήμιση είναι πολύ συχνές και οι τρεις βασικοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζει η βιομηχανία είναι: 

  1. Παραβίαση Σύμβασης (Breach of Contract): Αυτός είναι ο πιο σοβαρός τύπος αξίωσης. Αν και δεν είναι ο πιο συχνός, αντιπροσώπευσε το 47% των αποζημιώσεων που καταβλήθηκαν. Αυτός ο κίνδυνος τονίζει τη σημασία των ρητρών περιορισμού ευθύνης (Limitation of liability clause) στις συμβάσεις.
  2. Παραβίαση Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας (IP rights infringement): Αυτός είναι ο πιο συχνός τύπος αξίωσης, αντιπροσωπεύοντας το 26% των αποζημιώσεων. Η διαχείριση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ζωτικής σημασίας, ιδίως σε περιπτώσεις όπου μία εταιρεία αναλαμβάνει την αδειοδότηση συνθέσεων τρίτων για εμπορική χρήση, όπως στην περίπτωση ανεξάρτητων συνθετών.
  3. Ransomware: Αυτός ο κίνδυνος αναδεικνύεται ως ο «αναδυόμενος» (the emerger), σημειώνοντας αύξηση 3% από έτος σε έτος στις αξιώσεις. Το Ransomware καθιστά επιτακτική την ανάγκη για ασφάλιση Cyber, με τους ειδικούς να συμβουλεύουν το "Cross-sell Cyber!".

Διαχείριση Κινδύνου 

Όταν οι underwriters αξιολογούν έναν διαφημιστικό κίνδυνο, εστιάζουν σε τρεις βασικές εκθέσεις: Συμβατική/Επαγγελματικής Ευθύνης (Contractual/E&O), Πνευματικής Ιδιοκτησίας (IP) και Ransomware.

Για την αξιολόγηση, τίθενται κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη δομή λειτουργίας της διαφημιστικής εταιρείας. Αυτά περιλαμβάνουν: 

  • Την αξία και τη διάρκεια της σύμβασης.
  • Τη φύση του περιεχομένου και των απαραίτητων αδειών (π.χ., εάν το περιεχόμενο είναι πρωτότυπο ή απαιτείται sync licensing).
  • Τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial intelligence usage).
  • Τον αριθμό των Ευαίσθητων Προσωπικών Δεδομένων (PII) και των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων υψηλής αξίας (High value digital asset) που διαχειρίζονται.
  • Τα μέτρα ασφαλείας (Security Controls) που εφαρμόζονται. Στις περιπτώσεις  ψηφιακών διαφημιστικών εταιρειών και όχι μόνο λαμβάνονται υπόψη τα μέτρα προστασίας που εφαρμόζουν για την προστασία του δικτύου, την χρήση MFA για απομακρυσμένη πρόσβαση και την ύπαρξη διαδικασιών back-ups.

Η Προληπτική Άμυνα κατά των Cyber Κινδύνων

Στην εποχή του ψηφιακού μάρκετινγκ και της μεγάλης έκθεσης σε δεδομένα, η διαχείριση κινδύνου πρέπει να είναι ενεργητική και προληπτική. Οι εξειδικευμένοι πάροχοι ασφάλισης Media Insurance περιλαμβάνουν και ασφάλιση Proactive Cyber Insurance και εφαρμόζουν μια σειρά πρακτικών για την πρόληψη περιστατικών παραβίασης ασφάλειας.

Αυτές οι πρακτικές περιλαμβάνουν: 

  • Προειδοποιήσεις Απειλών σε Πραγματικό Χρόνο: Μέσω εφαρμογών, οι ασφαλισμένοι λαμβάνουν άμεσα alerts για απειλές που στοχεύουν την επιχείρησή τους, βοηθώντας τους να μετριάσουν τον κίνδυνο.
  • Ανάλυση Δεδομένων Αξιώσεων: Χρησιμοποιούνται ιδιόκτητα δεδομένα αξιώσεων για τον εντοπισμό τάσεων επιθέσεων και πιθανών απειλών.
  • Σάρωση Ευπαθειών (Vulnerability scanning): Ενεργή σάρωση για γνωστές ευπάθειες που έχουν υψηλή συσχέτιση με αξιώσεις.
  • Κυνήγι Απειλών (Threat hunting): Αναζήτηση για σημάδια κακόβουλων δραστηριοτήτων ή μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης.

Επιπλέον, η επικοινωνία σε περίπτωση περιστατικού είναι κρίσιμη. Επειδή τα περισσότερα cyber περιστατικά απενεργοποιούν τα δίκτυα και το email, Mobile εφαρμογές απόκρισης παρέχουν μια άμεση και ασφαλή γραμμή επικοινωνίας με την ομάδα κυβερνοασφάλειας, εξασφαλίζοντας υποστήριξη ακόμα και όταν όλοι οι άλλοι δίαυλοι έχουν παραβιαστεί.

Η εξειδικευμένη ασφάλιση Media δεν είναι πλέον πολυτέλεια, αλλά βασική προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στη διαφήμιση. Η CROMAR εταιρία με εξειδίκευση στην ασφάλιση Ψηφιακών Κινδύνων παρέχει στην Ελληνική αγορά τις καλύτερες λύσεις σε συνεργασία με εξειδικευμένες στο τομέα της διαφήμισης διεθνείς ασφαλιστικές εταιρίες.

Back

Contact

cyberinsurancequote

© CyberInsuranceQuote.gr 2022 All rights reserved.

Powered by Webnode